sobota 4. října 2014

Polévka z pečené dýně se zázvorem

 Pěkné sobotní odpoledne,

včera jsem se vrátila z mini výletu z Prahy a za dva týdny tam pravděpodobně pojedu zase, jen nemám ještě naplánováno, kam se půjdu podívat, když bude přítel v práci. Nějaké tipy??:)

A teď už k receptu.

Dýňovou poléku mám moc ráda a na podzim a v zimě si ji děláme doma snad každý týden. Zatím s ní moc neexperimetuji, ale mám pár nápadů a tipů jak ji pozměnit.
Tato verze se zázvorem je má nejoblíbenější, tak přikládám recept na to, jak ji dělám já.


Ingredience:
1 malá dýně
půlka cibule
2 cm kousek čerstvého zázvoru
sůl
pepř
řepkový olej
dýňová semínka

Dýni si překrojím, vydlabu a dám péct na plech vyložený pečícím papírem (řezem dolů). Až je dýně úplně měkká, vyndám ji z trouby a nechám trošku zchladnout. Opatrně ji oloupu, abych se nespálila a
pak ji jen trošku překrájím na menší kusy.
Cibuli si oloupu a nakrájím na kostičky, zázvor si také oloupu a nakrájím.
Na trošce řepkového oleje orestuji cibuli společně se zázvorem, až začne zázvor vonět. Potom přihodím dýni, osolím, promíchám a zaleju horkou vodou. Nechám vařit a občas promíchám. Po 15 minutách polévku ještě opepřím, popřípadě dosolím , nechám ji ještě tak 5 minut vařit a nakonec rozmixuji úplně dohladka. Naservíruju do misek a posypu dýňovými semínky.

Také doma vaříte dýňovou polévku? A co do ní přidáváte?


2 komentáře:

  1. Já do ní dávám koření garam masala, má to pak skvělý indický nádech ;) a prosila bych recept na ty křupky, já ráda chroupu tvrdé věci :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju z tip, zítra asi budu zase dýňovku dělat, tak to vyzkouším s garam masala:)
      A ty křupky ještě jednou vyzkouším a určitě na ně recept přidám, ale tyto jsem asi moc přepekla :D

      Vymazat

Moc děkuji za vaše komentáře:)