čtvrtek 9. října 2014

Brownies, jak ho dělám já

Receptů na brownies je spousta, pár už jsem jich vyzkoušela a oblíbila jsem si jeden z nich- s fazolemi. Toto brownies je kvůli mé alergii bez čokolády, místo ní používám karob. A chutná mi:)
Navíc, už jsem v tom tak vycvičená, že mám těsto během pár minut nachystané na pečení, je to opravdu superrychlé:)
Ingredience:
2 hodně zralé banány
plechovka červených fazolí
1 vejce
30g karobu
lžička jedlé sody nebo kypřícího prášku
mouka, podle potřeby (dříve jsem používala špaldovou nebo pšeničnou celozrnnou, teď dávám  kvůli bezlepkovosti pohankovou)

Banány oloupu, nalámu na menší kousky a dám do misky. Konzervu fazolí si sleji, pořádně fazole propláchnu vodou, aby nebyly od nálevu a přidám k banánům. Vezmu tyčový mixér a všechno rozmixuji na kaši. Přidám vejce a znovu pořádně promixuji. Nakonec přidám trochu
mouky, kterou předtím smíchám s karobem a jedlou sodou (občas přidávám do mouky i skořici nebo perníkové koření) a pořádně promíchám. Mělo by vzniknout těsto jako na muffiny, takže takové tekutější, ale zase ne moc řidké. Těsto dávám buď do muffinků, ale do těch hladkých bez vroubků, aby pak šlo brownies vyklopit. Nebo dám klasicky do silikonové formy na chlebíček.
Peču na 170°C, ale nevím jak dlouho, to bývá různé, záleží jestli pečete v muffinech nebo ve velké formě.

A mamka má ráda brownies zásadně takto - rozdrobené do jogurtu:)
 Jaké brownies pečete doma? A s čím si ho nejraději dáváte?

Mějte krásný večer

Terča

3 komentáře:

  1. Já jsem si kdysi vymyslela recept s cuketou, a taky byly moc dobré, a tohle zní taky bezvadně !!! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty jsem zkoušela!:)
    Ještě dělám s mrkví, ale už tomu neříkám brownies:):D

    OdpovědětVymazat
  3. Je paráda, že tohle je vlastně dobrota plná bílkovin :D Ted jsem nemocná, ale někdy určitě vyzkouším ! :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za vaše komentáře:)